3 April: morgon

Igår så hann jag inte blogga nåt.... Men dagen började med att Tommy och jag storstädade hela huset, tack älskling för hjälpen :). Sen hade vi besök av prästen, vi ska ju döpa Tindra på lördag, prästen verkar jättebra inte så där stel som en del kan vara utan mer som en "vanlig" människa hihihii. När hon gått så satte jag mig och gjorde ett program som vi ska ha i kyrkan, hade hjälp av mormor som drog ut kort och Emma som fick köpa papper i stan efter skolan. Tommy och farfar som fick fixa utskrifterna, Tack för hjälpen :D. Sen var det bara att börja klippa och klistra, men jag blev jättenöjd med resultatet.


Snygga eller hur :)

Vi avfägade dessutom håret på Emma och så la vi en ljusfärgning efteråt, som tyvärr inte var tillräkligt stark så nu är hon orange, men hon får köpa en ny idag så fixar vi till det i eftermiddag. Jag fick nästan en chock imorse när jag kom upp.... Vi har fått tillbaka våran unge igen, så nu morfar, känner du igen henne på håll igen, hahahahaa. När vi köpte färgen så kom Sara på vad Emma sa första gången jag färgade håret mörkt, jag gjodre det när dom var hos sin pappa och när dom kom hem så tittade Emma på mig och började grina och så sa hon " Jag har ingen mamma längre" och tårarna bara rann utefter kinderna på henne. Det tog lång tid innan hon accepterade att jag var mörkhårig, vet inte riktigt om hon gjort det nu ens, flera år senare.... sötnos hihihihihii.

Tindra kom alldeles ur balans när vi fick sprutat här för flugor och sov nere hos mormor & morfar, hon somnar inte på kvällarna och vaknar för att äta under nätterna igen, hon hade ju börjat sova hela nätter. Igårkväll så somnade hon inte förrän vid 24 men hon sov faktiskt ända till 7 imorse, så skönt. Men då var brösten som två stora vattenmeloner och hon orkade bara äta av ett så det andra fick jag pumpa ur, och jag fick ut 90 ml, det är ju hur mycket som helst :) Nu ligger hon och sover så skönt så i mammas säng,,,,


Mysigt.....

Nu på morgonen så har jag pratat med våran BVC-läkare ang ett allergitest på lillan eftersom Tommy är matallergisk och han regagerar med att svälla igen i halsen och  inte få luft. Men man kan inte göra något test på henne nu för att hennes kropp vet inte vad den ska vara allergisk mot (om hon nu är det vill säga) innan man börjat med att utsätta henne för mat, men därimot så sa läkaren att jag skulle vänta så länge som möjligt med att införa smakportioner eftersom ju längre vi kan hålla oss till att bara amma desto bättre "försvar" mot allergin får hon från mig.... Så hon rekomenderade inga smakportioner före 5 månaders ålder helst 6 månader, om Tindra står sig på enbart mjölken så länge .... hoppas det :)

Ha en bra dag :D

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Sara

Hoppas hon står sig till det då! hiiiihihi. Orange så roligt XD hoppas bara att jag inte blir det :S heh. Och korten blev jätte fina :) Ses snart! puss puss

2009-04-03 @ 10:30:53
URL: http://inthesky.blogg.se/
Postat av: mormor

ORANGE ja det var vi ju lite rädda för hihihihi Ses på eftermiddan <3<3<33<3<333

2009-04-03 @ 11:03:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0