18 dec.

Idag när vi vaknade så var det -18 grader, usch, jag tycker verkligen inte om kylan så jag blev ju inte direkt impad :( och nu vid 21,40 så har vi - 25 grader så vi tvingade barnen att ta med sig mera kläder om utifall att något skulle hända med bilen på vägen hem, det kan ju ta upp till en hel timme innans vi är framme hos dom och en bil blir ju utkyld väldigt fort :(, men snälla som dom är så bara tittade dom lite skumt på oss och gick och hämtade mer kläder som dom har i en väska i bilen :O).

Idag så skjutsade vi in dom till skolan och så passade vi på att åka och handla och när vi nästan var klara så ringde Sara och sa att dom var oxå färdiga så vi möttes upp och när vi uträttade sista ärendet så ringde mitt jobb och sa att jag kunde komma dit och hämta min julklapp (en julmatspåse), så snällt med tanke på att jag inte jobbat på hela året :D. Sen körde Kristian hem så Tommy satt i baksättet och slumrade, tror han tyckte det var rätt så skönt hihihihiii.

Nu på kvällen så har Tommy och jag fuskat, vi gjorde en av julgodisarna :D, den blev supergod.  Vi ska göra julgodis imorgon med barnen :D

Hittade recpetet på en annan mammas blogg , Cheeky

"Glögg & Pepparkaksbollar

 

200 g pepparkakor
50 g smör
30 g mandelmassa
2 msk glögg

Att rulla i: 100 g Fazer ögon Ljus choklad
finsmulade pepparkakor körda i mixer eller stavmixer
2 msk Fazer ögon cacao

Smula sönder pepparkakorna och blanda med smöret, glöggen och mandelmassan till en jämn deg.
Smält chokladen i ett vattenbad. Rulla bollar av degen och ställ kallt en stund.
Rulla sedan bollarna i den smälta chokladen och därefter i pepparkakssmulorna som blandats med cacao och ställ sedan svalt på ett smörpapper.

 Dessa bollar är väldigt goda och vi gör dom varje år. Ett tips är att göra dom små från början för när de rullas i chokladen och sedan pepparkakssmulorna blir de väldigt mycket större."

Nu ska Tommy och jag titta på film så ni får ha en bra kväll :D

Puss & Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0