25 dec

Idag så har vi bakat och bakat och bakat inför 1:årkalaset imorgon, men nu är jag klar :D. Ringde efter mormor och morfar så dom kom hit och hjälpte till att baka, TACK så mycket för hjälpen :D.

För ett år sen så satt vi inne på BB nu och väntade på att en läkare skulle komma och lyssna på magen och titta med ultraljud för jag hade inte känt några fosterrörelser på hela dagen. Gud så rädd jag var att något gått fel och samtidigt så försökte jag hela tiden lugna Tommy och säga att det var fullständigt normalt att barnet inte rört sig på hela dagen , att hon nog bara sov och vilade sig inför förlossningen, men varje gång jag uttalade orden så hörde jag själv hur falskt dom klingade :(, men så kom äntligen läkaren och lyssnade och tittade och sa "Det både låter och ser jättefint ut, men jösses vad MYCKET bebis det är inne i den här magen, jag ska dra lite i livmodermunnen och förhoppningsvis så kommer förlossningen igång av sig själv men om den inte gör det inatt så kom in i morgonbitti så sätter vi igång dig" och så log hon med hela ansiktet och sa försök sova lite inatt och vi ses imorgonbitti :D. Gissa om jag blev lättad men samtidigt nervös för nu var det ju verkligen på gång att hända något :D. När vi kom hem igen så hade jag några småvärkar med det blev inte så mycket mer än så utan det hela drog igång av sig självt dagen efter , vilket var jätteskönt för dom säger att värkarna som man får av det värkstimmulerande droppet är mycket värre än dom "naturliga" värkarna. Men mer om själva förlossningen kanske kommer imorgon, har inte riktigt bestämt mig än hihihiii.

Magen i v. 38+5


Ha en skön kväll :D.

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: emma - mamma till meja

Tänk att din lillskrutta oxå blir ett imorgon. Galet :D Klart vi vill höra mer om förlossningen förresten...

2009-12-25 @ 21:09:53
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0