26 dec: <3 Tindra 1 år <3

Grattis älskade hjärtebarn på 1:årsdagen




Fortsättning......

Vi hade satt kl på 7 men jag vaknade runt 6 och låg där i sängen och försökte känna efter om jag inte hade några värka men inte då. Medans jag låg där så bestämde jag mig för att gå ner och bada för nu skulle jag ju inte kunna göra det på flera veckor och det är verkligen något som jag uppskattar här i världen. Så sagt och gjort, jag tog mitt badlakan, en god bok (som jag fortfarande inte hunnit läsa ut, men den är bra), mobilen (tänkte att om något händer så kan jag ju alltid ringa Tommy så får han komma ner och hjälpa mig) och ett stort glas med vatten ( gick alltid runt med ett vattenglas, var så duktig på att dricka vatten på den tiden) och knatade ner till mitt underbara badkar :D. Låg och mös i badet närmare en timme och klev upp när vattnet blivit kallt, hade inte en enda värk under hela tiden. Klädde på mig och var på väg upp då fick jag en värk som fullständigt tog andan ur mig, vek mig av smärta och bara stönade, vet att jag tänkte "vad har jag gett mig in på och undrar om Tommy hör mig om jag vrålar här nere?". Den höll väl i sig i ca en min och när den släppte så tänkte jag " Nu är det bäst att jag skybdar mig på uppför trappen innan jag får en till värk", nu hör det till saken att jag hade svår foglossning så det där med trappor tog sin lilla tid, men kommer upp utan fler värkar :D, äter frukost oxå utan :S, sätter oss i bilen och åker in till BB ( tar ca 30 min), fortfarande inga värkar :(, den här ungen vill verkligen inte komma ut .....

När vi kommer upp på BB så blir vi tilldelade ett rum och jag får byta om till en sån där "sexig" vit rock och så får vi veta att det tar nog ca 1 timme innans doktorn kommer. Går omkring nervöst i rummet och tittar ut genom fönstret med jämna mellanrum, ser några enstaka bilar som åker omkring där nere, men det är så vackert där ute, svinkallt men soligt :D. Har fortfarande inga värkar vilket jag talar om för läkaren när hon kommer ca 10, 30 men när hon undersöker mig så säger hon lite förvånat " Du är ju öppen 5 cm" och så sätter dom en elektrod på Tindras huvud så dom ska kunna höra att hon mår bra hela tiden. Nu börjar vi vandra fram och tillbaka i korridoren och jag har väl någon enstaka värk då och då. kvart över 12 så undersöker barnmorskan mig igen och då är jag öppen 7 cm, nu bestäms det att det ska tas hål på hinnorna och när kl är 1 så är jag öppen 10 cm. Får min första krystvärk kl 13,30 men Tindra vill inte ramla ner i födelsekanalen som hon ska untan sitter fast uppe i "magen", så jag får 2 sprutor med värkstimmulerande men hon vill inte ramla ner i allafall och nu börjar jag bli lite frustrerad och säger åt barnmorskan "Men ta ut den där j-a ungen någon gång". Jag krystar och krystar men inget händer, Tindra sitterfortfarande fast där uppe, så nu ger dom en 3:d spruta och ropar in en sköterska som ska lägga sig på magen och på så sätt trycka ut Tindra, vet inte om det var sprutan som äntligen gjorde någon verkan eller om jag blev rädd men i nästa värk så lyckades jag klämma ut henne. Men hon lät inget och när jag tittade ner så såg jag en BLÅ och LIVLÖS bebis hänga i barnmorskans hand, och vet att jag tittade till på Tommy som skåg helt vettskrämd ut och så tänkte jag " Nu dog hon, hon orkade inte hela vägen fram" och så frågade jag jag barnmorskan lite hysteriskt "Varför låter hon inte??????" och hon svarar lite försiktigt " Ge henne lite tid, en chans att komma igen" och då äntligen pep hon till ....
Nu var navlestängen så kort att jag kunde inte få upp henne på magen utan Tommy var tvungen att klippa den medans hon låg i barnmorskans hand mellan mina ben men bara den var klippt så fick jag upp henne på bröstet och jag var så lycklig när jag kände hur hennes lilla hjärta slog och hur hon andades :D:D:D

26 dec 2008 kl 14,03 kom vårat hjätrebarn Tindra till oss. Hon var 4 540 gr tung och 53 cm lång <3


Trött men lyckig mamma, vi väntar på att få komma ner på avd.


Solt och lycklig pappa


KL 18 kom hennes älskade storasystrar och mormor och morfar för att hälsa henne välkommen <3


Fler bilder på våran 1:åring kommer ikväll eller imorgon :P

Ha en skön dag :D.

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: mormor

Och så jag smälte <3<3<3

2009-12-26 @ 11:02:30
Postat av: emma - mamma till meja

Grattis söta TIndra från mej och Meja :)

2009-12-26 @ 12:50:41
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/
Postat av: sara

Grattis Tindra på din 1 års dag! <3

2009-12-26 @ 13:20:13
URL: http://inthesky.blogg.se/
Postat av: E.K - Mamma till Alicia

Grattis Tindra :)

2009-12-26 @ 18:08:13
URL: http://eekk.blogg.se/
Postat av: Nina

massa massa grattis på skruttans ett års dag! hoppas ni fick en super fin dag!! stor kram!

2009-12-26 @ 22:13:13
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: Jenny - Mamma till Alde

Naaaaw vilken rörande berättelse! Grattis stora tjejen på 1 års dagen! Så söt hon är, vilket leende!

2009-12-28 @ 15:36:43
URL: http://theyenny.blogg.se/
Postat av: Nina

även om något är förjävligt så vet man iaf att det kommer någe bra i slutändan.. en bebis,. mysigt. härligt ändå att ha tre, men ja förstår att du vill ha en kille. han kanske ändrar sig en dag ? :P vem vet. men det är ju ett beslut ni båda måste ta..



stor kram

2010-01-04 @ 22:46:12
URL: http://modesida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0