7 Juli

Natten var inte fullt så rolig, lillpluttan orkade inte äta båda brösten igårkväll, vilket innebar att hon vaknade efter 2 timmar och då ville hon ha ett bröst till och så somnade hon innan hon hann äta det andra, och så vaknade hon efter 2 timmar igen så där har vi hållt på hela natten :(. Ikväll så åt hon båda innan hon somnade så jag hoppas på en bättre natt, men hon har iallafall blivit jättebra på att somna på kvällarna igen, nu när det är svalare :).

Vi skulle ner till mormor och morfar direkt imorse, eftersom Tommy håller på att installera deras nya panna och då hade jag tänkt promenera ner men tji fick jag för det regnade och tydligen så ska det göra det hela veckan, hoppas dom har fel och solen kommer tillbaka.

Mormor och jag åkte in till stan och handlade och jag hade tänkt att jag skulle köpa jordgubbar som jag skulle göra sylt och saft på, det var ju så bra pris hade vi hört, men inte var det det nu när jag var in, så vi blir nog utan både sylt och saft i år, tyvärr :(:(. Hoppas att jag får tag i plantor till nästa år så jag bara kan gå ut och plocka dom här hemma då :).

Nu när Tindra har börjat äta riktig mat så har jag bestämt att jag ska göra iordning färdiga portioner som jag har i frysen så att det bara är att ta upp på morgonen, för barnmatsburkarna är ju så himmla dyra så det kan vi bara använda oss av när vi ska vara borta. Så idag har jag gjort frickadeller och spagetti och köttfärssås, är så nöjd med mig själv :). Imorgon ska jag göra kalops, biffstroganoff och slottsstek :). Passar på nu när vi är nere hos mormor och morfar för då får jag lite hjälp med Tindra under tiden. Tack för det mamma :)



Ha en bra kväll.

Puss & Kram


Kommentarer
Postat av: mamma

Tack för en jätte trevlig dag och Tommy är jätteduktig och det kommer att bli sååå bra. Ses i morgon <3<3<33<33

2009-07-07 @ 23:45:46
URL: http://pisiho.blogg.se/
Postat av: emma

jag vill också ha kalops! <3

2009-07-08 @ 12:13:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0