23 feb

Har igentligen inget vettigt alls att säga idag utan vill mest beklaga mig lite så om du inte vill läsa mitt "gnäll" så är det dags att sluta nu ;D.

Är fortfarande supersnorig och nu känns det som om det håller på att täppa igen bihålorna, vilket jag i och för sig bara väntat på eftersom jag alltid får bihålsinflamation när jag blir förskyld :(. Saknar Sinovum, dom är super på att öppna upp dom igentäppta bihålorna men man får inte äta dom så länge man ammar och jag har ingen lust att sluta helt bara för att kunna äta dom. Nu ammar jag inte mer än på morgonen, men det är så mysigt och jag tänker att så länge jag har mjölk och Tindra vill så kommer jag fortsätta ett tag till :O).

Har ringt facket idag för att få lite info om vad chefen kan och inte kan göra med min tjänst under mammaledigheten, för han har ju begärt ett möte med mig på torsdag och då vill han gå igenom bl.a. arbetstider, arbetsuppgifter och så sa han att dom gjort en omorganisation undertiden som jag varit borta, och telefonsamtalet med facket gjorde mig inte så där jättemycket lugnare, för igentligen så kan han göra precis som han vill och det kan vara så att jag går därifrån på torsdag och är arbetslös :S, har verkligen ont i magen över det här...... blääääääää..... men då är det ju så, nästa problem då är ju vilken a-kasseersättnign får jag då.... har ju ändå varit hemma mammaledig i över ett år och före det så var jag sjukskriven på 60% i 4 månader. Har inte riktigt lyckats hitta vilka regler som gäller för sjukskrivning, hur den räknas in vid dagsersättningssumman, någon som vet???? Satt i telefonkö i över 1 timme idag så jag orkar inte sitta i kö en gång till idag, får väll försöka ringa a-kassan på fredag isåfall :(.

Tv krånglar oxå idag, tror att huvudet är fullt med snö och det bad jag Tommy fixa igår för den krånglade redan då men det glömdes bort.... hoppas verkligan att han kan fixa det ikväll :D.

Nej fy vilket gnälligt inlägg detta blev, om det är någon som orkade läsa igenom det så gjorde ni det bra :O).

Tack för mig och jag ska försöka ha ett gladare i morgon :P

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: mamma

det brukar alltid ordna sig på något vis gumman <3<3

2010-02-23 @ 16:46:44
Postat av: Nina

va kul att DU ser iaf.. fasen ingen ser. men då antar ja att du har en större skärm kanske å bättre upplösning än de flesta.. ja kan ju se både på laptop och min stationära. men typ ingen annan kan ju se..



hoppas du kryar på dig nu!!!

krams

2010-02-24 @ 11:53:49
URL: http://modesida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0