26 feb: Lillhjärtat är 14 månader <3 <3

Ja så är det fjorton månader sen jag låg i badet och var nervös men så förväntasfull, nu skulle vi ju äntligen få träffa hon som låg där inne i magen, snart skulle vi få hålla om henne och att äntligen få lära känna henne <3 <3 <3 Har lite svårt att förstå att det redan gått hela 14 månader :D.



Var ju på jobbet igåreftermiddag och träffade chefen för att diskutera arbetstider och arbestuppgifter, hade superont i magen när jag åkte dit, känndes verkligen inte ALLS bra. Men blev så GLATT överaskad :D. Har ju redan tidigare framfört önskemål om att få jobba 50% i början när Tindra är så liten, och tänkte då mest på att eftersom jag har 45-50 min enkel resväg till jobbet så skulle hon ändå få så långa dagar. Chefen hade tagit fasta på mitt önskemål om arbetstiden och dessutom ordnat så jag skulle få jobba HEMMIFRÅN 3-4 dagar i veckan lite beroende på hur det ser ut i bokföringsperioden, dessutom så ska jag enbart göra bokföring fr.o.m att jag börjar jobba igen, vilket vi kom överrens om att jag gör den 1 sept, så nu måste jag ringa barnomsorgen och kolla upp vilka alternativ som finns här ute. Tommy och jag pratade om det inte vore bäst för Tindra att vara hos en "dagmamma (vet inte vad det heter nuförtiden)" eftersom hon verkar ha väldigt lätt för att bli sjuk i stora grupper, I varjefall till och börja med, men vet inte ens om det finns här ute eller om det bara är dagis (förskola). Men nu känns det jättebra, faktiskt så att jag verkligen ser fram mot att få börja jobba igen, klart lite kommer man ju sakna den vuxna sociala biten som man ändå får på arbetsplatsen, nu får jag ju den minst 1 dag i veckan och det blir kanon. Är så GLAD över att han verkligen tänkt till på inte bara deras bästa utan även sett till mig, för att underlätta för oss :D :D :D Och inte att förglömma nu kommer jag få regelbunden massage igen(vi har det via jobbet), har verkligen saknat det, men herrejösses vad hon kommer att få slita innan vi fått någon ordning på min rygg och mina axlar igen.

Här är det bara -5 grader idag men snön bara vräker ner så någon långpromenad blir det inte ändå :(. Men snöa på ordentligt idag så kanske det kan låta bli imorgon när vi ska åka skoter och vara ute hela dagen :).

Hoppas ni får en bra helg, min känns så här långt helt fantastisk :D

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Anki

Härligt att det gick bra på jobbet!

Hoppas att ni får plats hos en dagmamma, jag ville verkligen ha det. Vi har ändå tre st i vår by på 800 invånare, men det var tvärfullt. Även till hösten..........

2010-02-26 @ 11:56:36
URL: http://jagominmage.blogg,se/oliviasvardag
Postat av: emma-mamma till meja

Härligt att det gick bra med chefen :D Hoppas ni får en fin helg!

2010-02-26 @ 15:56:15
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/
Postat av: Anki

Vi har inte fått besked än, det är eg även fullt på dagis. Men de har i princip lovat mig att de ska stuva om så vi får plats.

Tanken är att hon ska börja på dagis den 17 maj. O jag börjar jobba 66% 31 maj

Jag ville gärna vara hemma hela sommaren, men vi får inte dagarna att räcka. Är imponerad av alla som lyckas snåla så hårt med dagarna!

2010-02-26 @ 16:50:07
URL: http://jagominmage.blogg.se/oliviasvardag

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0