9 feb

Tänka att på helgerna så hinner jag inte blogga alls, men vill hellre lägga tiden på familjen ;D. I lördags så var det meningen att vi skulle åka in till stan och träffa Eva och hennes familj, men när vi lämnade av molly nere hos mormor och morfar så ringde gudfar och berättade att han hade fått motorhaveri på skotern ute i skogen och undrade om vi kunde komma och hämta honom, och eftersom han alltid ställer upp på oss och hämtar oss om det händer något så valde vi att vända och åka upp till verkstaden och koppla på släpvagnen och åka och hämta hem honom istället, så jag hoppas att vi kan få till en annan dag snart som passar både Eva och hennes familj och oss så vi kan träffas. Det skulle vara så roligt :O).

På söndagen så var Tindra, Tommy, Molly och jag ute på en sparktur. Det är så skönt men jag får så ont i fogarna :(, men tänkte att det kanske ger sig om jag fortsätter åka ändå :P. Men måste erkänna att jag är riktigt impad av alla gamla tanter som åker spark och får det att se så himla lätt ut, för det är riktgt svårt att få till rythmen och fyyyyyy så jobbigt det är. När vi kommit hem så tog vi fram bobben och så fick Tindra åka lite här utanför på åkern, och hon tycker det är så roligt, så när man stannar så sitter hon och gungar på den och säger högljudt till om att nu ska vi minsann inte alls sluta :O).




Igår så var det - 18 när jag vaknade vid halv 7 men mitt på dagen så var det bara -4 och stårlande sol. Emma slutade tidigt och mormor och morfar körde hem henne från byn, vi fikade lite när dom kom och sen så tog Tindra, Emma, Molly och jag en sparktur igen, känns som att man är tvungen att ta vara på dom fina dagarna som vi har just nu :O och även då så blev det bobbåkande när vi kommit hem igen. En som verkligen tycker att dessa sparkturer är sköna, är Molly för hon får verkligen springa ordentligt :D.





Idag så var det bara - 6 när vi vaknade, tyvärr så är det inte sol utan det snöar och blåser istället, så jag hoppas att det ger sig till mitt på dagen för då tänkte jag att vi skulle passa på att ta en långpromenad direkt efter att Tindra ätit så kan hon sova middag i vagnen ute sen, dok blir det vagn och inte spark idag för det känns som att fogarna måste vila en dag :D.

Har fullständig idétorka när det gäller matlagningen här hemma, så om någon har något tips på vad man kan laga för gott som är mjölkfritt, så får ni gärna lämna en kommentar. Börjar kännas lite som att det är det enda jag går och funderar på här hemma på dagarna, förutom när vi läser böcker eller sjunger :P, men nu så kan hon alla rörelser till Imse Vimse Spindel och nästan hälften till Ett litet hus i skogens bryn, hon är så sööööt när hon gör dom :O).

Nej måste nog gå ner och titta i frysen och se om det är något som hoppar fram och vill bli middag ikväll :D

Ha en skön dag.

Puss & Kram


Kommentarer
Postat av: sara

Hihi va bra att hon vill vara ute så mycket då :)

Sötnosen :D <3

2010-02-09 @ 18:22:24
URL: http://inthesky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0