4 mars

Vi hade jättemysigt på babysimmet igår och Tindra tyckte det var så roligt att pappa också badade med henne, men nu börjar hon bli rätt vild av sig i vattnet. Tommy skulle skjuta iväg henne när hon skulle simma från honom till mig men innan vi visste ordet av så hade hon rest sig upp i hans händer och kastade sig hejdlöst framåt, och när hon kom upp över ytan igen så bara skrattade hon. Så då tyckte ledaren att vi kunde ju lika gärna börja kasta henne i luften mellan oss och det var en stor hit :D, det och sitta på mattan. Hon är så duktig på den, hon sitter så fint och väntar på att man ska säga varsego innan hon slänger sig i vattnet :D. Men upptäckte i duschen efteråt vad bortskämd jag blivit då Emma varit med och tagit hand om Tindra varje gång, nu skulle jag göra det själv och det var ingen lätt match. Hann inte klä på mig utan att hon hade sprungit in i duschen igen och blött ner sig en gång till :S, dom andra mammorna sa lite trött efter en stund att dom var glada över att deras barn inte kunde gå :P hahahaaa. Vi skulle dessutom få vara två vuxna i vattnet även nästa gång så vi ska kolla om någon av tjejerna vill vara med då :D. Kan ju vara roligt även för dom :O)

Vi har strålande sol och bara -3 i skuggan :D, så äntligen kunde jag gå ut på en långpromenad, det är ju ett tag sendan det gick :O)..... trodde jag.... för när jag kom ut så blåser det halvstorm ute och dessutom nordanvindar så fy satan vad kallt det var, det blev bara den korta rundan och det känns ändå som om jag inte har några kinder kvar :(. Men träffade en "granne" och enl henne så lovar dom +grader i helgen, hoppas verkligen att hon har rätt, för då ska jag sitta ute i solen och mysa :O).

Vi har så mycket snö utanför altanen så den är jäms med altangolvet, som är ca 1 m upp från backen, och i helgen som var så kunde Emma inte måtstå frestelsen längre. Hon var tvungen att slänga sig baklänges ut i den och när Tindra så det så ville hon också vara med och leka :D



Skulle bli så glad om ni ville lämna ett litet fotspår innan ni går :O).
Ha en bra dag och hoppas det inte blåser lika kallt hos er :D.

Puss & Kram


Kommentarer
Postat av: Jenny - Mamma till Alde

Alde tackar och bugar;) Är allt bra med er? Tiden går ju så fort, Tindra börjar ju bli en sån stor tjej! Så himla underbart söt är hon minsann!



Tack! Jag gilla att vara gravid;) Saknar magen ibland, men syskon ska ju komma sen iof så jag får vänta liiite till:)

2010-03-04 @ 15:47:19
URL: http://theyenny.blogg.se/
Postat av: emma-mamma till meja

Ni går tredje omgången på babysimmet va? Är det lika stora barn som Tindra eller är det bebisar dom andra?

2010-03-04 @ 16:47:11
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/
Postat av: Sara

Tindra är så rolig när hon ska bada^^ haha <3

2010-03-04 @ 17:08:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0