29 dec: Nattpermision :D

Som om det inte räckte med att våran söta lilla farfar somnade in i tisdagskväll så rasade jag ihop på golvet inne på akuten med jordens magsmärtor. Har verkligen ALDRIG haft då ont i magen i hela mitt liv, det var precis som om det var någon som hade en kniv inne i min livmoder och bara skar mig om och om igen och först trodde jag det bara var en av dom värre mensvärksomgångarna men det blev bara värre och värre till slut kunde jag inte en lokalisera var i magen det gjorde ont utan det var överallt. När jag kom in på ett rum så hade jag fått hög feber och låg och vibrerade av smärtan på britsen, då kommer läkaren och säger att nu ska jag klämma på din mage :O. Blev i alla fall inskriven och inlagd på AVA runt kl 00, fick morfin varannan timme, då släppte det efter lite. Dagen efter så gjorde dom en del tester och till slut hamnade jag på gyn där dom kom på att jag har fått en infektion i livmodern så nu har jag fått antibiotika intravenöst 2 dagar på rad och sen fick jag åka hem på nattpermis men ska tillbaka för nya prover imorgon bitti och sen får vi se om jag får en omgång till intravenöst eller om det blir tabletter några dagar till. Är så skönt att få vara hemma igen och få träffa mina kära igen några timmar och få sova i min egen säng, för även om personalen varit hur gulliga som helst så är sjukhus sängarna en riktig plåga att sova i !!!!! Hoppas dock att infektionsvärdena är bättre imorgon så jag blir utskriven på riktigt så jag kan vara hemma och stötta i denna svåra stund.
Nu ska jag krypa ner i sängen och titta på en film.

Kommentarer
Postat av: Emma - mamma till Meja och Alvin

Hoppas du får bra besked idag så du får komma hem på riktigt. Sjukhus är ju inte speciellt kul :(

Kramar

2011-12-30 @ 08:03:11
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Men fy va tufft ni har det nu... Skickar dig en massa krya-på-dig-kramar och hoppas att början på nästa år blir bättre! Kram

2011-12-30 @ 08:49:05
URL: http://babywilmer.blogg.se/
Postat av: Sara

<3

2011-12-30 @ 09:06:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0