1 feb: Regn????

Usch vilket skitväder vi har här i Enviken/Falun, det är -4 och regnar, trodde nederbörden som kom ner var snö när det var minus men tydligen så behöver det inte vara så :/. Hoppas ni har bättre väder.

Har fått en Award av finaste Nina och även av söta Kajsa, Tack snälla tjejer för den :D. Den innebär att man ska svara på några frågor och det hinner jag inte riktigt nu så det får jag ta lite senare ikväll eller imorgon, men den kommer ;).



Igår så var vi till Sthlm igen för en läkarundersökning, har ju misstänkt att jag skulle ha glutenallergi men alla prover var bra dock så fick jag ett preparat som jag skulle äta varje dag i några månader och samtidigt äta mjölprodukter och reagerar jag igen så är det en intollerans jag har och den kan man inte testa via blodprov utan då får jag helt enkelt utesluta produkterna ur kosten och sen lägga tillbaka dom en och en och se vad jag reagerar på och då plocka bort den igen. Tänk så enkelt det varit om det synts på blodprovet :P

Hade ju tid redan kl 10 så vi åkte hemmifrån kl 5 så vi skulle hinna i god tid och slippa känna oss stressade. När vi kom till Gävlebro så tjöt det till i bilen, men vi hann inte se om någon lampa tändes så vi trodde att det var på radion eller nåt sånt, när vi närmade oss Uppsala så tjöt det igen och denna gång så hann vi se att oljelampan blinkade till så Tommy svängde in på närmaste mack för att fylla på olja, men enl stickan så fanns det olja och vi började åka igen, men vi hann bara ut på E4:an så började det tjuta och lampan blinkade helt hysterikst åt oss och eftersom vi visste att det fanns olja så fortsatte vi försiktigt till närmaste mack som hade hyrbil och där var det bara att parkera Seaten och gå in för att hyra en bli så vi kunde ta oss fram till läkarundersökningen. På vägen från Uppsala så gick telefonen varm vill jag lova för då var det ju bara att försöka hitta någon hemma som kunde komma ner och hämta oss och bilen på eftermiddagen. Nu har vi jordens absolut bästa gudfar till Tindra, han bara konstaterade att han hade ca 30 min kvar att jobba sen skulle han hem och byta om, hämta upp Jessica och Rusty och sen så åkte dom in till Falun där vi lyckats jaga rätt på en trailer som var tillräckligt stor för att vi skulle kunna lasta våran bil på och så möttes vi i Uppsala på macken. TACK snällaste snällaste Jonas och Jessica för att ni finns <3

Bilen som vi hyrde var en lite Toyota Aygo och det var nog den minsta lilla bil som man kan tänka sig och inte riktigt vad vi är vana vid, och jag hade så roligt åt Tommy för han var lite upprörd över den och jag förstår honom för det känndes som att vi satt i en liten plastlåda med ett hjul precis under fötterna och det andra hjulet under skjärten, på båda sidorna av bilen naturligtvis. När man skulle parkera den så spelade det ingen större roll på vilken ledd man ställde den i rutan för den var ungefär lika lång som bred. När telefonen ringde så var jag tvungen att be Tommy sänka farten lite för annars så hörde jag inte vad dom sa i andra änden fast jag hade volymen på högsta, så den var inte så ljudisolerad heller. En sån blir inte inköpt hos oss, men nu har vi ju fått prova en iallfall hahahaa.



Ha en bra dag, nu ska jag försöka jobba lite :).

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Emma - mamma till Meja och Alvin

Här är det också tråkigt väder, men regnar tack och lov inte. Jobbigt med bilproblemen, men skönt med vänner som ställer upp när det krisar :)



Kramar

2011-02-01 @ 09:18:29
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0