12 jan: Urtrött :/

Natten har varit lika usel som igår, har hostat och hostat plus att jag har svårt att ligga ner eftersom bihållorna gör så ont då, men det ska snart bli bättre :P. Har tagit penicillinet och nu för tiden så ska man ju ta det på fastande mage vilket resulterar i att jag är superillamående just nu men om ca en timme så får jag äta och då blir även det bättre :D. Men pga av min usla natt så bestämde jag mig för att lillhjärtat fick vara på dagis idag så kan jag gå och sova igen bara jag har ätit :).

Igårkväll så satt jag och Emma och slöade framför tvn och hamnade först framför en dokumentär som hette Operation Smile och den handlade om ett gäng plastikkirurger som åkte runt bland U-länderna och opererade både barn och vuxna som är födda med gomspalt av olika svårighetsgrad. Vilket fantastikt jobb dom gör och så otroligt skickliga, kan inte annat än att beundra dom :D.




Efter den så började en annan dokumentär som hette Den perfekta vaginan, snacka om skillnad på plastikkirurgi.... Den handlade om hur tjejer i olika åldrar valda att plastikoperera sin vagina för att dom inte var nöjda med hur den såg ut. Visst är det bra att dom kan få hjälp om dom mår så dåligt över hur vaginan ser ut, men samtidigt så tycker jag det är helt bessart hur långt skönhetsidealen kan gå, ja menar det är ju ändå en kroppsdel som inte syns alls... Men det är ju bara min åsikt, ni får gärna ha en annan....(Hittar tyvärr ingen länk till denna dokumentär)

Ha en bra dag :).

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Sara

haha mathilda satt och pratade om vagina saken xD alla har tydligen sett den haha

2011-01-12 @ 10:51:57
Postat av: mamma

hoppas det vänder SNART klart att Tindra ska vara på dagis och vila mycket så du snart blir frisk. Så inte dessa synd men det var alpint och ishocky kankse går i repris <3<3

2011-01-12 @ 11:00:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0