4 juli: Nedräkning

Å vad det gick bra med bokslutet idag :D, går det lika bra imorgon så blir ett till klart och sen borde dom andra bli klara på onsdag så snälla ni håll tummarna imorgon så allt flyter på lika fint som idag :P.

Idag så stannade Tindra och jag till hos farmor och farfar på vägen hem och plockade lite gräslök och hemmaodlade purjolökar, visste inte ens att man kunde odla såna :O, men man lär ju så länge man lever hihi. Sen på kvällen så kom dom hit och då hade dom en jättestor tuva med gräslök så nu har jag egen gräslök haha. Men det roliga nu är att ju mer saker jag får så inser jag att jag har ett alldeles för litet växthus och jag var så dum som sa till Tommy att gör det inte så stort när han skulle börja bygga det åt mig och det är inte ens färdigbyggt än haha, undrar vart det här ska sluta ...

Idag så gjorde jag Kyckling med Sommarsmak, den är så himlans god :D.
 

 
  500 g Kycklingfilé
  2 st Schalottenlök, hackade
  2 tsk Margarin flytande 
  2 1/2 dl Matlagningsgrädde 
  1 st Hönsbuljongtärning
  2 tsk Senap osötad
  2 msk Gräslök, hackad
  2 msk Dill, hackad
  75 g bacon
  800 g Potatis
   

Instruktioner

  • Koka potatisen. Stek kycklingen tillsammans med lök på båda sidor i margarin. Blanda samman grädde, senap och smulad buljongtärning i en panna. Lägg i kyckling, dill och gräslök och låt småkoka ca 10 minuter. Strimla bacon och knaperstek, låt rinna av på hushållspapper. Strö det över och servera med potatis och sallad. Räcker till 4 portioner.
Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Emma - mamma till Meja och Alvin

Mysigt med hemmaodlade grönsaker och kryddor, blir ju så mycket godare :)



Kram

2011-07-05 @ 08:02:56
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/
Postat av: Nina

mm lät gott. måste provas :D

2011-07-10 @ 13:57:29
URL: http://deliciously.se
Postat av: Nina

vart kanon väder hela resan. så glad för det. skönt å vara ute då med. men jäklars va mygg.. enda ja har å klaga på.. å så sängarna :P



hur smakade den där drickan? ja tror mitt paket har kommit från dem nu, ska hämta det imorrn. beställde oxå påfyllning av kaffe. gott å smaka nya smaker.. :D



krams

2011-07-10 @ 13:59:18
URL: http://deliciously.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0