4 nov: Gudmor ska flytta :D

Idag så började vi dagen på olika håll jag och mina hjärtan i lilla familjen, Tommy och Tindra åkte ner till farfar och åt frukost, och när dom sen skulle åka till verkstan för att fixa lite med farfars bil så vill hon inte alls vara med utan busfröet gick helt sonika upp och väckte farmor istället. Själv så sov jag en timme längre och sen började jag oxå jobba och när vi var klara båda två så kom Tommy och hämtade upp mig och sen skulle vi åka och hjälpa gudmor och hennes sambo att köra flyttlass och på vägen hämtade vi upp vårat lilla busfrö. Gudmor och sambon har köpt hus här nere i byn så nu kommer dom till "civilisationen" hahahaha. På tomten finns det en timrad lekstuga som Tindra blev helt kär i och hon lekte där hur länge som helst, så söt :D. Sen åkte vi upp till Båtpers för att packa mer på släpkärrorna, det är väldigt mycket som ska flyttas ner så det kommer ta sin lilla tid. Medans dom bar och packade så hade jag kökstjänst och herregud vad svårt det är att laga mat i någon annans kök, när man inte hittar alla kryddor eller ingredienser som man är van att man har hemma, men men jag fick iallafall ihop en köttgryta och pyttipanna för dom som inte ville ha grytan och det blev rätt så gott, så tror faktiskt att allt tog slut :D. Vi ska dit imorgon med så det blir nog ingen helgstädning här hemma :S men vi överlever en vecka till.

Puss & Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0