11 okt: minusgrader :(

Imorse när vi vaknade så var det minus 2 men som tur är så hade Tommy varit så snäll så han satt i kupevärmaren i bilen så jag slapp skrapa rutorna. Eftersom det var så kallt så invigde jag min nya jacka och den var så varm och gosig, kommer verkligen trivas bra i den i vinter :D.

En sak som gör mig lite frustrerad med dagis är det här med blöjan, verkar inte som att det finns så mycket tolerans vissa dagar, andra dagar så finns det hur mycket som helst. Ta idag som ex. Tindra hade 1 olycka och direkt åkte blöjan på, och för någon vecka sen då kunde jag få hem både 2 och 4 påsar och hon var fortfarande utan blöja när man hämtade henne. Fattar inte detta????? Jag menar så länge är det inte sen hon slutade med blöjan (4 veckor) så jag tycker att man fortfarande får räkna med att olyckor inträffar. Eller är era barn helt utan olyckor? Hon är klockren här hemma och dom flesta dagarna är olycksfria även på dagis :D.

Nu är Tommy på väg in mot stan för att hämta hem mina nya vinterdäck som en av hans vänner lagt på fälgarna, får se om däcken kanske sitter på bilen imorgonbitti när jag tar den eller om dom kommer på imorgonkväll.

Ha en skön kväll.

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Sara - Thaison

Hej Helén,



Har lite dåligt samvete för att jag inte svarat dig tidiager. Har varit inne och läst men inte lämnat någon kommentar. Har ingen bra förklaring till varför.



Du verkar inte ensam om blöjproblem på dagis. Jag tror helt enkelt inte att fröknarna hinner med att hjälpa samt fråga barnen om de behöver gå på toaletten. Jag kommer ihåg när mina hade blöja. Jag frågade dem regelbundet om de behövde gå på toaletten och svaret var alltid nej. Vi gick på toaletten ändå och visst kom det några skvättar.



Ge inte upp :)

2011-10-12 @ 05:55:37
URL: http://sara-thaison.blogspot.com
Postat av: Nina

haha här hemma är det inte datorn som fått spunk. däremot tangentbordet. är dags för ett nytt!!!!



å tack för grattiset! =)

2011-10-12 @ 12:32:47
URL: http://deliciously.se/
Postat av: Emma - mamma till Meja och Alvin

Men va?? Blöja efter en olycka? Ifrågasatte du det?

Kram

2011-10-12 @ 20:02:57
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0