21 okt: Skitdag :S

Usch dagen började så bra och blev riktigt usel, tack och lov så slutade den bra igen :).

Började med att ligga i sängen och mysa länge länge innans vi klev upp och åt frukost. Skulle skriva in frukosten i checklistan på viktväktarnas hemsida och upptäcker då att vi FORTFARANDE är utan internet, ringer då supporten för att ifrågasätta detta då jag ringde och felanmälde redan i torsdags, men fick bara ett lite lamt svar att teknikern kommer ut på måndag. Blev både arg och ledsen samt lite orolig för hur jag skulle kunna jobba på måndag då jag faktiskt har en hemmaarbetsdag och vi inte har internet som fungerar. Mitt i allt så får Tindra världens trotsryck och när Tommy ringer så är jag arg, ledsen och arg igen och försöker förklara vad som hänt. Efter att vi lagt på så ringer han upp suporten och pratar/skäller på dom och då hastigt och lustigt så får vi komma in och hämta ett mobiltbredband som vi får använda gratis tills dom fickat vårat fasta bredband, vilket känndes jättebra ända tills jag började använda det nu på kvällen för enda stället i huset som det mobila bredbandet fungerar skapligt på är i köket och jag har ju inte mitt arbetsrum där direkt :(, men får väl försöka lösa det på något sätt.

Har haft mins stora tjej hemma på en mamma/dotterkväll så nu känner jag mig pratnöjd :D. Tommy kör in henne till stan nu och så får han åka och hämta hem Emma på samma vända, han är så snäll som kör på kvällarna när jag inte riktigt vill köra bil. Blev lite rädd för det när jag var höggravid med Tindra, för en av kvällarna när vi var på väg hem från jobbet så klev det upp en älg mitt på vägen som vi höll på att ta med fronten, nu klarade vi oss precis för älgen vek av och sprang längs med vägen en bit innan den vände och sprang tillbaka samma väg igen, men den där känslan sitter fortfarande kvar :(. Men nu ska jag hoppa på sovtåget medans det är här på besök.

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Emma - mamma till Meja och Alvin

Tur att dagen slutade bra i alla fall. Hoppas ni får en fin helg!

Kramar

2011-10-22 @ 09:53:33
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0