3 okt: Physalisträd

För några dagar sedan så fick jag ett Physalisträd av svärmor, hon har haft det på sin altan och drivit upp det och nu så hade hon ingen plats att ha det så då fick jag överta det :D. Trädet bär massor med frukt och igår så skördade Emma den första Physalisen, jag fick smaka lite och jösses vad god den var, smakar mycket mer än dom man köper.


Nästa år ska det få en större kruka och stå ute på vår altan tänkte jag så nu håller jag tummarna för att trädet överlever inomhus över vintern.

Annars så har det inte hänt så mycket idag. Har jobbat som vanligt :). När jag hämtat pluppis från dagis så åkte vi till mormor och morfar och fikade en liten kortis innan det var dag att åka hem och laga mat. Har gjort en jättegryta med Squashgryta och fast det var flera år sedan jag gjorde den så blev den hur god som helst, så det får bli en sån med till jobbet imorgon :P. Vad har ni gjort?

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Nina

tack snälla du. va snäll du är :D

2011-10-04 @ 11:19:20
URL: http://deliciously.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0