21 feb: Semlor hela dagen lång :D

Ja det lär väl inte vara någon av er som missat att det är semmeldagen idag och då ska det ju naturligtvis ätas semlor både på höjden och på längden :P

Imorse så stannade jag till på Fokus och hämtade upp en dubbelsemmelstårta. Vanligtvis så tycker jag att semmeltårtorna brukar vara torra och lite tråkiga men det kan man verkligen inte beskylla den här för, den hade 2 lager av fyllning och det var väldigt rikligt med fyllning, tog bara en SMAL bit när jag skar och det var jag otroligt glad för när jag ätit klart :P Var lite väl mycket grädde för min smak
image description
Häromdagen när Tommy och jag handlade så hittade vi en ny soyagrädde som var vispbar och den provade vi ikväll på våra hemgjorda semlor och den var riktigt god :D
image description
Mmmmmm så gott
image description
Lite knepigt att slicka bort all grädde som hamnar utanför munnen
image description

Blir så glad när vi hittar mjölkfria allternativ som är goda och just vispgrädde har varit lite svårt att ersätta, men nu så kan vi äntligen göra en riktig gräddtårta nästa gång någon i familjen fyller år :D. Tror jag ska bunkra såna här nästa gång vi handlar hahaha

Hoppas ni också njutit av semlor idag :D

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Emma - mamma till Meja och Alvin

Åh jag har inte ätit en enda semla idag. Blev ingen tid över till det...

Kram

2012-02-21 @ 21:13:21
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/
Postat av: Sara - Thaison

Åhh jag vill oxå äta semla. Det är ju så gott.



Att tvätta håret med balsam är någo nytt fö mig oxå. Ska bli spännande och se om du märker någon skillnad.

2012-02-22 @ 02:31:26
URL: http://Sara-thaison.blogspot.com
Postat av: Kajsa

Hihi... Tindra ser ut att vara en riktig semmelälskare! =) Vi gjorde faktiskt våfflor på semmeldagen i brist på ork att åka och handla.. =) Det får bli en semla extra i helgen istället! Hoppas ni har det bra! Kram

2012-02-24 @ 09:05:54
URL: http://babywilmer.blogg.se/
Postat av: Anki

Är Tilda fortfarande allergisk mot mjölk?? Har ni provat att provocera ngt? kram

2012-02-24 @ 09:59:36
URL: http://jagominmage.blogg.se/oliviasvardag

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0