20 Sept: Ledsen och besviken på byfolk, trodde det var en myt men icke.....

Måste bara skriva av mig lite :).

Jag visste när jag valde att flytta ut hit att det inte skulle bli så lätt att komma in i bekantskapskretsen här ute men att det skulle bli så här hade jag aldrig kunnat ana..... Nu är några av er hur gulliga som helst och jag är så tacksam för att ni finns, dock så går ni att räkna på en hands fingrar, och då bor 2 av er i svartnäs... I min by så är det ca 5-6 personer som pratar med mig och det är min urgulliga granntant, en farbror nere på Hea som är hubdägare, en till kille (nyinflyttad han också) där nere också han hundägare, affärsägarinnan och 2 av Tommys släktingar, medans alla i byn pratar med Tommy, visst är det märkligt... Nu skulle man ju kanske kunna tro att det skulle vara bättre nere i själva Enviken där det bor mer folk i min ålder, men icke sa nicke, det är lika illa där ..... Man måste visst var född här för att det ska vara någon idé att prata med en. Ta tex sist på öppna förskolan, det ska vara leksaksloppis här ute första helgen i okt och den personen som har hand om den var på öppna förskolan och hon pratade med alla andra mammor (och då menar jag verkligen ALLA) om dom hade något att sälja och om dom skulle komma dit och gav dom lappar på tid, plats osv, men när hon kom till mig så vänder hon och går till ett annat rum, jag fick inte ens en lapp.... Vet att det här låter som dagisfasoner men det är vuxna människor vi pratar om..... Nu finns det 2-3 mammor där som hälsar och frågar hur det är, inte just nåt mer men man får väl kanske vara tacksam för det lilla, och då har vi gått på babysim/babymassage tillsammans....

Tycker att det är patetiskt att folk inte ens försöker få oss nyinflyttade känna sig välkomna.......

Nu ska jag kramas med mitt lilla hjärtebarn <3

Kommentarer
Postat av: mamma

Ja det är verkligen bymentalitet precis som i Orsa det är bara sätta sig över det så det så för vi är BÄST eller hur? <3<33<3<33

2009-09-20 @ 10:03:19
Postat av: emma - mamma till meja

Men usch vad tråkigt och barnsligt att folk håller på så där!! Man undrar ju hur dom tänker...

2009-09-20 @ 10:32:23
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/
Postat av: Sara

haha, dom är ju cp.. Men så är ju alla byfolk där typ ju.. Dom är väl inte vana vid icke inavlade människor, man kan nog räkna på händerna så många gånger de varit till en stor stad ;D hehe. Skit i de där nollorna, du är ju bäst right? :) love u <3

2009-09-20 @ 12:22:09
URL: http://inthesky.blogg.se/
Postat av: Tant Ulrika

Men herregud..Trodde jag var den ende som drabbats av det du beskriver. Upplevde ungefär precis dsamma då jag flyttade till "min by". Gubben är uppväxt här så han känner "alla" men jag är o kommer alltid att vara en utböling..Fast det har blitt mkt bättre med åren. Har bott här i ca 5år o ja, nu är det betydligt fler som hejar om man säger som så!



Härlig blogg du har..o får du tid över, kika gärna in på mina 4st pågående tävlingar..alla i samarbete med finfina barnbutiker o med finfina priser =)



Kram

2009-09-20 @ 19:27:10
URL: http://uj76.blogspot.com
Postat av: elmida.se

Men jisses så lågt!

Trodde inte vuxna människor betedde sig så...

2009-09-21 @ 09:03:00
URL: http://elmida.se
Postat av: Anonym

2009-09-21 @ 19:06:58
Postat av: Anonym

Men snälla du, man ska väl ta seden dit man kommer,

det kan väl inte vara fel på alla bybor där du bor

häller det kan ju bero på dig själv också eller

vad tror du om det.

2009-09-21 @ 19:18:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0