9 april: Nytt liv del 2

Fick en jättevacker rosbukett av Tommy igår :D



Vi hade en supertrevlig kväll igår, åt gott och bara satt och pratade och myste jättelänge innan vi åkte hem igen. Väl hemma så talade Emma om att vi måste göra det lite oftare för att träna Tindra på att lägga sig utan att jag är hemma, så det får vi ta fasta på och göra om snart igen hahahaha. Men på det stora hela så hade kvällen gått jättebra för flickorna här hemma, det hade varit lite ledsmat just vid läggning men gått över fort :).

Idag så började vi dagen med att ta årets sista skotertur och sen har jag smygbörjat våren i rabatten, har klippt bort lite visset och Tommy har tagit bort granen som tidigare varit helt fastfrusen men nu hade den tippat omkull i stormen ;). Vi har dessutom planteat vårlökar i krukan på utetrappen, så nu är det så himlans fint där igen. Hade tänkt att ta en promenad när Tindra vaknat efter lunchen för att plocka påskris men det blåser så ortoligt mycket ute så den iden la vi ner igen, blir kanske imorgon istället.

Som ni redan vet så började jag mitt nya liv, del 1, för 8 veckor sedan när jag gick med i Viktväktarna och har fått jättefina resultat med det men tyvärr så fick jag ju +-O i torsdags så efter mycket funderande fram och tillbaka på vad jag kan ändra på så jag får minus på vågen igen nästa vecka så har jag fattat ett beslut: Det är dags för, mitt nya liv del 2, att börja röra på sig regelbundet varje dag, något som jag inte gjort tidigare utan mest hållit koll på mina propoints och bara rört på mig lite sporadiskt då och då.

Dagens aktivitet:
10 minuter på crosstrainern
5 minuter med magrollern
10 minuters trädgårdsarbete

Hoppas ni har en skön lördag.

Puss & Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0