12 juni: Åska mer eller mindre hela dan :/

Ja idag så har det åskat mer eller mindre hela dagen, men själva regnovädret kom inte förrän vid lunch och höll väl i sig i runt 1,5 timme och eftersom jag mådde skit idag så gick jag och la mig samtidigt som Tindra och sov lunch jag med. Mådde betydligt bättre efteråt men orkade inte komma på nåt att laga till middag så då kom Tommy på den ljusa iden att vi åker till Torsång och äter och sitter en stund och myser och suktar medans alla fina båtar åker förbi. Så så fick det bli :D.

Efteråt så blev vi bjudna på glass hemma hos mormor och morfar på deras altan och Tindra sprang som en liten tok runt runt på deras gård.

Idag så har det blåa nätet kommit på plats över vårat jordgubbsland så nu kan inte fåglarna äta upp dom för oss och medans vi monterade det så fick vi syn på att vi har några riktigt stora kart som borde hinna bli klara lagom till midsommar. Vilken lyx att kunna njuta av egna jordgubbar då :D, håller tummarna för att det blir så.

Nu ska jag hjälpa Tommy maskera 2 hjälpa som han ska måla åt en kompis.

Puss & Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0