10 april: Omväxlande

Idag så fick jag en liten sovmorgon igen, Tommy är så himlans snäll som låter mig sova 1 timme till på helgerna. Tack snälla hjärtat <3.

När vi vaknat ordentligt och ätit en sen frukost så bestämde vi oss för att promenera ner till verkstan för att hämta lite mer bär, svärmor har lite bär där i frysen som vi får ta av, verkligen jättesnällt, tack snälla söta för det. I höstas så förstörde jag hela vår vinterranson när jag glömde att stoppa i kontakten till frysen efter en sotning av pannan, nu kunde vi koka sylt på alltihop så vi har sylt så vi klarar oss ett tag men vi blev ju utan bär till ex smoothie och det dricker vi varje dag till frukost, så därför är det extra snällt att vi får ta av svärmors lager :). 

På vägen ner så sken solen och det var vindstilla, det var så skönt att vara ute och gå, men tyvärr så blåste det upp när vi skulle gå hem så det blev en mycket blåsig och kall promenad hem = mindre skönt. Men därimot så hittade vi Tussilago så nu har jag en liten bukett i en äggkopp på köksbordet :D.

Annars så har det varit en lugn dag idag, det var meningen att Emma och jag skulle följa med Jessica på ett Zumbapass ikväll men hon hade sett fel på dag, det var nästa söndag och inte idag. Nu gjorde det inte så mycket för jag har lite träningsvärk efter crosstrainern igår och Emma känner av vaderna efter den långa promenaden med sina rumpskor :P, men nästa vecka då är vi på igen hahah, då ska det Zuuummmbbbaaa, eller var det skratta hahahaha.

Dagens aktivitet:
90 minuters promenad
5 minuter med magrollern

Hoppas ni haft en bra söndag.

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Emma - mamma till Meja och Alvin

Jag har Zumbas hemträningsdvder och det är faktiskt riktigt rolig träning :)



Kram

2011-04-10 @ 19:26:51
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0