16 april: Påskpyntat

Vi vaknade upp till en helt underbar dag med strålande sol, dock så var det lite kallt imorse, så vi började vår lördag med att storstäda och eftersom vi hjälptes åt så var vi klar till lunch. Medans Tindra sov så gick Tommy och jag ut och flyttade på en av våra clematisar bort till en annan rabatt, och medans vi ändå var i trädgårdstagen så planerade vi hur en annan rabatt som vi ska anlägga i sommar ska se ut, skönt och ha det gjort :P.

Efter lunchvilan så gick vi ut i skogen och plockade påskris som vi har klätt nu på kvällen. Tindra sötnosen talade om för Sara att hon klädde granen :D.


På eftermiddagen så ville Tindra träffa mormor och morfar så då fick hon ringa hit dom på fika och den tog vi ute på altanen i solskenet, så härligt att kunna sitta ute i bara en tröja. Jag har tittat på min stora clematis som jag har tänkt ska fungera som sol/insynskydd på altanens ena kortsida och det kommer nya skott i alla grenklykor, blev så glad när jag såg det :D.

Har varit på gång ett tag nu med att göra bloggen sommarfin men har inte riktigt kommit till skott och idag så kom jag på den ljusa iden att det kunde ju Emma göra åt mig, så det håller hon på med just nu, ska bli skoj att se hur den blir sen när den blir klar, men det jag fått sett fram tills nu så kommer den bli fantastisk :D

Dagens aktivitet:
60 minuters promenad
5 minuter med magrollern

Hoppas ni också haft en bra dag.

Puss & Kram


Kommentarer
Postat av: Sara

"sätter dit en gul sara" haha <3

2011-04-16 @ 20:47:16
URL: http://dalkullornagoeswild.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0