4 aug: Näst sista dagen på semestern :(

Usch så fort mina 3 veckors semester gått, och trots att vi inta alls fått det som var planerat gjort så är jag väldigt nöjd ändå, vi har kunnat åka ut på sjön och mysa massor med dagar och det ska vi även göra idag :D. I övrigt så har vi pysslat på med huset i den mån vi orkat, Tommy ska försöka börja slipa på övervåningen imorgon (det skulle visst bli sämre väder då) och sen så ska vi försöka hinna måla och tapetsera där nästa vecka medans Sara är borta. Hon åker till Rodos idag men en kompis, är inte alls någe avis :P

Igår så var vi in till stan och köpte en pool, kändes som att den kommer behövas fr.o.m. nästa vecka eftersom Tommy slutar så sent så blir det inte av att vi åker och badar men nu kan vi bada ändå på eftermiddagarna och ändå åka till sjön och ta ett kvällsdop om andan faller på :D. Emma och jag satte upp den igårkväll och herrejösses vilken tid det tog att fylla den, hann inte riktigt göra platsen helt klar med lyktor och annat myspys, men nu står den iallafall på plats och blir nog invigd ikväll :P. Nästa år så ska vi bygga riktigt golv åt den så då blir det ännu bättre.


I tisdags så var vi till Rättvik på crusingen. Gjorde matsäck på måndagkväll som vi skulle ha med oss och det kändes lite som om vi var familjen annorlunda (ni vet från tv, där dom har ca 10 barn) när jag gjorde den hahaha. Vi var ju ändå farfar, Tommy, Tindra, jag, Emma, Ida, Sara och Johan, så vi invaderade hela stan hahaha. Men vi hade det jättemysigt, dom 2 stora tjejerna drog åt varsit håll med respektive sällskap och vi andra strosade runt och tittade på en massa roliga saker. Tindra var fantastiskt duktig hela dagen och kvällen :). Tommy har alltid sagt att han vill ha en amerikanare och då tänker man ju automatiskt på en 60-talsbil, men nu har jag hittat bilen som jag vill ha och det är en 40-talsbil (ska dock vara i en annan färg, tror plommon9

Det här var solklart snyggaste ekipaget på hela crusingen, skulle inte tacka nej till det heller :P, Fick tyvärr inget kort som gör det rättvist :/


Nej nu ska jag ta och väcka Emma och duka fram frukosten så vi kommer iväg någon gång. Hoppas ni får en strålande dag.

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: mamma

häftigt får jag rum i den? kommer du ihåg???? HAHAHAHAHAHAAAA

2011-08-04 @ 14:10:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0