16 Aug.

Igår så jobbade Tommy och jag med att färdigställa underlaget på nya plattgången. När Tommy skulle lägga den stora stenen som trappen ska vila på så visade det sig att lastmaskinens arm inte nådde ända fram utan det fattades ca 1 meter. Då skulle vi skjuta in brädor under stenen och på så sätt kunna skjuta den framåt lite lättare. Så Tommy stoppade in spettet under stenen men kunde inte lyfta den ändå så högt så jag kunde skjuta in brädan så då ställer han sig på spettet och när jag hukar mig ner för att skuta in den så låter det så konsigt och jag tittar upp för att se var han gör (han ramlade av) och får då se hur spettet kommer flygande genom luften, som tur var så hann jag titta ner i backen så jag fick spettet på ovansidan huvudet istället för i ansiktet, men jösses vad ont det gjorde, det var så det svartnade någon sekund. Tommy stackarn mår så dåligt över det, mer än jag faktiskt. Jag är mest tacksam över att det kom på mig och inte Emma eller Tindra som också satt i närheten. Idag så har bulan gått ner lite men ont har jag och får nog ha det i några dagar ......

Akta gärdesgården älskling....

Hit men inte längre...

Här tränas det på att gå:D

Nu kommer jag och tar dig hihihii


Senare på kvällen så var Sara och jag ute och övningskörde lite och det gick jättebra :D. Och när vi kom tillbaka så åkte Tommy och hämtade en sandlåda som vi fick grattis, jättebra :D.

Idag så ska vi börja lägga ut stenplattorna och det kommer nog ta lite tid att få till det för dom är helt oregelbundna både i form och storlek, så det blir att lägga pussel. Men snyggt kommer det att bli, plattorna är nämligen röda och så ska vi ha vit kalkkross i springorna.

Hoppas ni alla får en bra dag.

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: sara

stackars ditt huvud, men plattorna blir säkert fina :) <3

2009-08-16 @ 10:57:42
URL: http://tiemsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0