23 Sept.

Natten var helt UNDERBAR, Hon hade dock svårt att somna igårkväll men somnade till slut runt halv 10 och sen vaknade hon inte förrän 3 och 6 och åt och när Tindra hörde Sara och Emma utanför dörren så ropade hon på dom då kom dom in och hämtade henne, så fick hon vara med dom medans dom gjorde sig iordning och så kunde jag ligga kvar och slumra en liten stund till SÅ SKÖNT.... Tack för det älsklingar <3<3

När dom gått iväg till bussen så bytte vi om och jag har ju börjat ge henne välling på morgonen, en liten skvätt bara så att hon vänjer sig, och det har väl gått lite sisådär. Men i söndags när morfar var till affären så hittade han ett mjöl som jag tror hette Stötebrödsmjöl som hans mamma gjorde välling på till honom när han var liten och den vällingen tycker han om än idag, så vi fick lite sånt mjöl av honom :), Tindra klarar ju inte mjölk och nästan alla färdiga vällingpulver inne håller skummjölkspulver, det finns några som är mjölkfria men då är dom baserade på rismjöl och eftersom Tommy är så allergisk mot även ris så får vi inte ge Tindra det före 1 års ålder, så det har varit lite bökigt att hitta en välling åt henne, men den här sorten verkar hon tycka om... jättebra... nu har hon dock inte velat ta den i flaska utan hon har fått den i pipmugg, men så tänkte jag, nej jag provar flaska en gång till nu när vi är ensamma hemma, så sagt och gjort, jag hällde upp ca 0,5 dl i flaskan och gick in i soffan med henne och så visade jag henne flaskan och frågade om hon ville smaka... hon såg väl inte så där jätteimpad ut men jaja hon la sig ner i famnen och så gav jag henne flaskan och då kom hon ju på att det var jättemysigt :D:D. Så när flaskan var slut så blev hon nästan besviken ... men då gick vi ut i köket och så fick hon skinksmörgås och det är gott det med. Och kan ni tänka er, medans vi sitter där och äter frukost så fick jag syn på något som jag inte sett förut, antydan till ett RISGRYN så nu händer det grejer här hahahaaaaa.

Hade tänkt gå på ÖF men eftersom hon fortfarnade var så snorig och lite hängig så får det vänta tills på måndag istället.

Så här glad är hon lillhjärtat när hon får vara med storasystrarna :D:D

och nu när jag la upp bilden så fick jag syn på nappen som jag har letat så efter hahahaa

Har sett på bloggen att antalet besökare stigit jättemycket, vilket jag är jätteglad för, men eftersom jag är lite nyfiken så skulle jag bli superglad om ni ville säga Hej :D

Nej nu ska jag ta Tindra med mig ner i tvättstugan, hon ska få bada medans jag hänger och viker tvätt där nere. Så ni får ha en skön och solig höstdag :D

Puss & Kram


Kommentarer
Postat av: mamma

Ohh en tand!!!!! Och vilken skönnn natt ni haft HÄRLIGT! <3<3<3<3<333

2009-09-23 @ 10:20:34
URL: http://pisiho.blogg.se/
Postat av: emma - mamma till meja

Skönt med en bra natt :) Är det första tanden?

2009-09-23 @ 10:47:42
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/
Postat av: Sara

Va stökigt mitt rum såg ut^^,

2009-09-23 @ 18:19:00
URL: http://inthesky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0