18 dec: Händelserik dag :D.

Ojojoj vad mycket vi fått gjort här hemma idag :O)

Tommy och jag hjälptes åt att julstäda och julpynta. Sen satte jag på lussebulledegen så den var färdig att bakas ut när Sara och Emma kom hem, så nu finns det nybakat saffransbröd och dom blev helt ljuvliga :D.

Sen när det var färdiggräddat så var det bara att byta om för vi skulle äta julbord på Björkans Pensionat och det är så himlans mysigt där, allt går i gammaldags herrgårdsstil och det är en stil som jag gillar. Blev lika mätt idag som sist vi var iväg Tommy och jag.

När vi kommit hem så klädde vi granen så nu lyser det så stämningsfullt så :O). Tindra tyckte det var så roligt att få klä den och framför allt så var det 2 grenar som fick lite extra mycket uppmärksamhet av henne, så där satt väl 6 kulor var. Nör den var klar så satte hon sig på en pall och sa om och om igen "så fin" och så skulle vi sjunga "En sockerbagare här bor i staden", sen kunde hon gå och lägga sig :D.

Tog en massa kort på dagens aktiviteter men har inte orkat lägga in dom så dom kommer en annan dag :D.

Imorognbitti ska jag griljera skinkan så dom stora älsklingarna får julskinka på smörgåsen till frukost :O).

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Sara

Ja granen blev så fin och hon va söt :D vi fick fixa till grenarna lite bara ;D hihiih. mums var det med efterrätter :D hih <3

2010-12-18 @ 22:47:44
URL: http://dalkullornagoeswild.blogg.se/
Postat av: Nina

åå längtar till veckan. då ska ja pynta ja med! härligt!

2010-12-18 @ 22:58:12
URL: http://deliciously.se
Postat av: Emma - mamma till Meja och Alvin

Tyvärr vaknade hon idag också med lätt feber. Hoppas den släpper under förmiddagen nu...

Kram

2010-12-20 @ 09:07:58
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0