15 juli: Gamla minnen :S

Satt och tittade på mina håriga ben i förmiddags när Tindra och jag satt i hammocken och läste och bestämde mig då för att jag skulle ta mig i kragen och vaxa benen när hon sov lunch. Så jag satte vaxet på värming medans jag matade Tindra och när jag sövt henne klart så var vaxet färdigt ;). Och fast jag gjort det så många gånger förrut så kommer första draget alltid som en chock..... f-n vad ont det gör.... och då tycker jag ändå att det går bättre när jag gör det själv än när någon annan vaxar mig. Men idag så fick jag en riktig flashback från första gången jag blev vaxad och knude inte annat än att fnissa fför mig själv :P. Det var nog si så där en 14 år sedan och en av mina kompisar var hemma från Stockholm och eftersom jag visste att hon vaxade både sig själv och alla våra kompisar så bad jag henne om hjälp. Så där sitter jag uppe på diskbänken med ena benet på en stolsrygg så hon lättare skulle komma åt och så lägger hon på första lagret vax och stryker på remsan och säger "nu drar jag" och det gjorde hon och j-a vad ont det gjorde...... när halva benet var gjort så rann tårarna utefter kinderna på mig och då kommer Sara in i köket och tittar med stora ögon på oss och så frågar hon" E. varför gör du mamma så illa?". Hur skulle jag förklara för en 5:åring att jag ville det medans tårarna rinner? Nåja efter ett tag så lyckades vi väl få henne att förstå att det var ok iallafall och när hon ska gå tillbaka ut till tvn så vänder hon sig om och säger mycket högt "så där ska ingen få göra på mig, så det så!!!!!" Nu har det faktiskt hänt att jag vaxat henne med på äldre dar, men hennes min då kommer jag aldrig att glömma, lilla sötnosen min <3 <3

Idag så har jag pratat med våran datatekniker och via telefon så hjälpte han mig steg för steg så nu fungerar det :D. Så ikväll när Tindra sover så ska jag fixa rapporteringen så den blir klar :D.

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Nina

et ska bli bättre efter blodet nu.. så då ska ja iaf må ok.. så ska det ordna sig,, tack för omtanken! alla kommentarer på blogg å face. kramis!

2010-07-15 @ 14:14:55
URL: http://modesida.blogg.se/me
Postat av: Sara

haha de har jag aldrig hört förut faktiskt^^, roligt :D

2010-07-15 @ 16:08:08
URL: http://intshesky.blogg.se/
Postat av: Millah

Hej :)

Jag har nu igång tävlingar och det kommer in nya hela tin.

Kanske finns det något som intresserar just dig.



Var gärna med :)

http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad ber jag så hemskt mycket om ursäkt

och då är det bara radera den hära kommentaren eller nå:)



Ha det bra :)

Kramar // Millah

2010-07-16 @ 10:33:45
URL: http://millahoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0