3 okt: Rör inte min kana ;D

Natten gick hur bra som helst, hon tog t.o.m sovmorgon och vaknade inte förrän halv 8 :O)

Idag när Tommy kom hem med pelletset så hade han även varit och hämtat upp rutchkanan som vi köpt till Tindra, hon är ju helt tokig i att åka"kana" och sist när vi var hos Eva så hade dom köpt en ny så dom frågade om vi ville köpa deras, vilket vi naturligtvis tackade ja till och jag tror verkligen att det var det bästa köpet vi nånsin gjort för hon skrek av förtjusning när hon såg den stå där ute på gräset. Så det var bara att klä på henne så hon kunde gå ut och åka kana ;D. Samtidigt som hon gjorde det så höll Tommy och farfar på att lasta av pelletset från lastbilen och varje gång farfar backade med lastmaskinen och kom in närheten (ca 10 meter ifrån) så skrek hon "NEJJJJJ inte kanan, akta min kana" och ställde sig framför den, lilla sötnosen ;D.

Lyckligast i världen




Eftersom det snart är vinter så bestämde vi att vi har den inne på hennes rum under vintern så idag har jag skruvat isär den andra sängen inne på hennes rum och så ska vi köpa en bäddsoffa dit istället och så tvättade jag av rutchkanan och så tog vi in den och jösses vad glad hon blev :O). Hon har åkt och åkt nu på kvällen :D.

Tyvärr så tycker jag att hon blivit sämre i förskylningen under kvälle så vi får väl se hur hon mår imorgonbitti men det lutar nog mest åt att hon blir hemma även då ;S.

Nu ska jag gå och vika tvätt tillsammans med Emma och när Tommy kommer hem så ska han och jag bära in 4 pallar pellets så jag har grundat med en treo nu hahahaaa.

Ha en skön kväll :D

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Emma - mamma till Meja och Alvin

Haha söt hon är :) Meja älskar sin rutschkana med...

2010-10-04 @ 07:30:11
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/
Postat av: Nina

när theo föddes så sprack ja jätte mkt. fick opereras. min ringmuskel gick helt av tex. ja kunde inte sitta på två månader ordentligt, fick inte bli hård i magen. fick passa kosten jätte noga och käka nån äcklig skit som smaka lotion..



asså när ja sket. förlåt för detaljer. men det gjorde så ont så ja trodde ja skulle tuppa varje gång. det gjorde så ont. så ja vart nästan rädd för å gå på toa..



läkarn som opererade mig sa att jag inte bör föda vaginalt någe mer då jag är för trång. risken att allt spricker upp igen är väldigt väldigt hög, vilket innebär att om ja föder vaginalt å det går sönder så kanske inte läkningen blir lika bra. dvs man kan få men för livet..



nu tog det två mån innan ja kunde sitta. sen tog det väl ytterligare två månader innan ja mådde helt ok.. så valet om ks är inte så svårt för min del.. men på läkarn så lät det inte som om ja hade något val.

2010-10-12 @ 14:59:26
URL: http://deliciously.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0