7 aug: Bidde ingen baddag idag :(

Vi mötte upp mormor och morfar på Sandnäsudde igår och hade en ljuvlig eftermiddag tillsammans med en massa skratt och lite småsorgna stunder (då vi pratade om lilla mormor) men tack vare Tindra, hundarna, våra helt fantastiska män (pappa och Tommy) och solen så blev helhetkänslan bra med glada miner och en massa bus. Efter en stund så tände vi grillen och åt så magen stod i 7 hörn hahaha, men jösses så gott det var. Eftersom Tommy och jag ville sova kvar där så tog vi båten dit medans mormor och morfar hade tagit bilen så när dom åkte hem tog vi ett kvällsdop och lekte lite till med Tindra i vattnet innans det var dags för henne att sova och det tog inte många minuter innans hon sov gott inne i ruffen och Tommy och jag kunde sitta bak i båten och njuta av stillheten och lugnet i solnedgången :)





Enl vädersidorna så skulle det vara fint väder på morgonen idag men så var inte fallet så istället för ett morgondop så blev det blåbärsplockning, eller ja kanske inte för mig, för jag hann bara fylle denna till hälften innan pluppisen hade tröttnat ur och ville gå tillbaka till båten för att titta på film, så jag fick det Tommy hade plockat och då blev burken full :P, och sen plockade han en stor burk till så nu har jag blåbär så jag kan koka drottningsylt :).


Imorgon så är det jobb som gäller igen, känns lite småjobbigt just nu men kommer nog kännas bättre bara morgonen bara är här :P.

Hoppas ni får en bra dag.

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Nina

ska kika på det. måste hitta någe alternativ till vanligt äppelmos. gärna nyttigare å inge socker. men det är ju så svårt då det är sura äpplen..

2011-08-07 @ 22:44:25
URL: http://deliciously.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0