17 jan: Isgata utanför :(

Igår så hade jag en riktigt dålig dag så jag orkade inte blogga men tar nya tag denna vecka igen :D.

Tommy åkte till Stockholm för att ligga borta hela veckan på jobb och idag så ringde han och berättade att lastbilen strejkade, det var generatorn som slutat fungera och på verkstaden så fanns det ingen tid förrän på onsdag så vi får se om han kan få låna/hyra verktygen av verkstaden och byta den själv istället. Tycker verkligen synd om honom nu :(.

Sara sitter uppe i Umeå och har jordens hemlängtan och vill bara HEM och jag kan inget göra för att underlätta för henne heller, vilket känns så otroligt jobbigt :(.

Men en postiv sak är iallafall Tindra och dagis, för hon verkligen jublar när man säger att imorgon så ska du gå till dagis och leka med barnen, då svarar hon JAAAA och hoppar upp och ner av glädje så jag försöker suga åt mig så länge det är på detta vis :O).

En annan sak som är positiv är att Emmas skola bjuder klassen ner till Frankrike på ett studiebesök på Europaparlamentet i slutat av Mars bär det iväg och så är dom borta i 4 dygn. Vilken grej :O). Frågade om dom inte behövde någon klassmamma, som dom alltid skulle ha på grundskolan, men det gjorde dom inte, så SYND, denna gång hade jag med glädje ställt upp hahaha.

Vi hade plussgrader och regn hela dagen igår och tydligen även under natten för det är rena rama isgatan utanför huset, både gången och vägen :(. Men fördelen med att jobba hemmifrån är ju att man disponerar tiden lite som man vill så jag utnyttjade kafferasten till att gå ut och skotta av gången så gott jag kunde och sen sandade jag på den riktigt rejällt så nu är det gjort och farfar kommer hit med mera grus i eftermiddag för den tog slut hahaha. Läste dock på vädersidan att minusgraderna är på väg tillbaka igen, hoppas att dom håller sig på ovansidan -10 strecket bara för kallare än så vill jag inte ha, kräsen? Jag vet hahaha.

Hoppas ni får en bra måndag :D.

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Nina

hoppas det ordnar sig med allt. å du gör helt rätt i att suga åt sig tindras energi.. det gör jag med om mornarna då theo är så sådär på superglatt humör =)

2011-01-17 @ 13:34:37
URL: http://deliciously.se/
Postat av: Emma - mamma till Meja och Alvin

Oj 4 dagar i Frankrike, gratis?? Vilken härlig skola :)



Stackars Sara, hoppas det släpper med hennes hemlängtan!



Kramar

2011-01-17 @ 20:01:02
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0