12 april: Sjukskriven igen

Idag så hade jag ett samtal bokat med min underbara läkare och när hon hörde att dom tabl som jag äter nu inte hjälper utan bara gör så att jag blir "duven" i huvet dagen efter så bytte hon raskt ut dom mot en annan sort och så frågade hon hur jag tyckte vi skulle lägga upp planen fr.o.m. vill ju helst jobba men som det är nu så klarar jag ju inte av det utan att få superont :(, så efter en hel del resonemang fram och tillbaka så kom vi fram till att jag ska vara helt sjukskriven i 14 dagar för att få en chans att hinna landa lite i diagnosen, låta de nya tabl börja verka, börja komma igång hos sjukgymnasten och med smärtskolan, efter dom 14 dagarna så ska jag lite försiktigt börja jobba igen så då ska jag jobba 25% i 14 dagar och sen 50% i 14 dagar och sen ska vi utvärdera det, och den planen känns toppen :D. Så nu sätter jag hela min tillit till att detta ska bli bra, sen vet jag att jag säkert kommer ha fler såna här dippar när jag inte vill vara med någe mer, men på det stora hela så känns det som att det finns hopp igen :D

Igår så fick vi dessutom veta att vi fått en båtplats redan i sommar i våran båtklubb och bara det gjorde att livet kändes mycket bättre. Så nu är det bara det att raringen måste hinna klart med den oxå hahaha, men det gör han nog :P. En båtplats gör ju att det blir så mycket lättare att kunna vara ute på sjön i sommar, vilket vi ska vara så mycket vi bara kan :D, längtar redan till sjösättningen .... och massor av såna här underbara kvällar


Hoppas ni har en bra dag och kan njuta av det underbara vårvädret :D

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Emma - mamma till Meja och Alvin

Skönt att det känns bra med nya sjukskrivningen :)

Kramar

2012-04-12 @ 20:29:53
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/
Postat av: Tommy

Sjösättning före midsommar. Är bara uppskattningsvis "bara" 200 arbets timmar kvar på båten men det ska gå på något vis. puss o kram

2012-04-13 @ 00:31:51
Postat av: Nina

så super skönt att du har en sån toppen läkare!

kramis!

2012-04-13 @ 11:05:22
URL: http://deliciously.se
Postat av: mamma

Men Tommy det är ju BARA 5 hela arbetsveckor lätt som en plätt när man jobbar 100%...... Kram på er båda två

2012-04-13 @ 11:12:32
Postat av: Jenny - Mamma till Alde

Åh hoppas att det kommer att bli bättre!!! Rätt medicin o träning kommer ju vara a och o...jag håller tummarna!



jag har ju min diagnos "fryst", tills jag får göra MR i Juni efter födseln. Men vi vet till 95% att det är det...Jätte trist...o jag har nog tagit till mig det under ett par månader. Jäklar vad fit jag kommer bli brukar jag tänka med all träning som kommer bli ;)



Kram

2012-04-15 @ 20:37:13
URL: http://jennysjostrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0