1 juni: Där rök den semestern :(

Igårkväll när vi kom hem efter en shoppingtur så gick jag upp på övervåningen för att sätta i routern som jag drog ur när jag åkte utifall att det skulle bli åska när vi var borta och tur var väl att jag gjort det, för då upptäckte jag att vårat tak läcker :(. Det var en stor vattenpöl på golvet. När vi satte oss och började räkna på vad materialet till nytt tak kostar så kom vi till ca 30 000 kr så där rök skattepengarna (som vi skulle åkt på sem för) och mer därtill :(. Är inte så kul att vara husägare idag ...

Som om inte det eländet var nog så åkte Tindra på magsjuka inatt, så nu tvättas alla sängkläder. Hon har fått behålla frukosten men nu går det neråt på henne istället så att hon får behålla maten är väl en sanning med modifikation :o.

Tack vare magsjukan så kan inte Sarisen komma hem hit ikväll heller som det var tänkt :(. Morfar är ner till Grythyttan och hämtar hem henne för sommaren idag och får väl släppa av henne hos pappa S istället, hon börjar jobba på måndag så vi kan ju inte riskera att hon blir sjuk nu. Men jag är så gruvligt besviken måste jag erkänna, hade sett fram mot en myskväll ikväll, men vi får väl ta det senare då.

Nu kommer lillstumpan med en bok så vi ska väl läsa den antar jag haha

Finaste lillhjärtat i förrgår när hon fick hemmagjord kokosglass


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0