13 juni: Sommaren är här

Nu är sommaren här på riktigt och då menar jag tyvärr inte att vi haft strålande sol och varmt utan vi har haft åskoväder, vilket vi har väldigt mycket av här. Enda fördelen med det är att jag är inte lika rädd för åskan nu som jag var när jag flyttade hit :)

(bilden är googlad)

Självklart så hade vi strömavbrott också idag men som tur är så har jag ett bra batteri på min dator så jag kunde titta på "sönerna" medans ovädret höll på.

Imorgon så ska det fixas här i massor. Mormor och morfar kommer upp på morgonen och medans mormor, Tindra och jag lagar potatisgratänger i mängder så ska Tommy och morfar fixa gräsmattan och slå gräset runt gärdesgården, buskar , stockarna, och hallonhäcken. På eftermiddagen kommer pappa S ut för att hjälpa till med tälten, borden och bänkarna som Tommy hämtat hem idag och sen ska björkar hämtas så det kan lövas, balonger blåsas upp och Lupiner plockas.

Det finns en lite rolig historia om Emma och Lupiner: När hon var "liten" typ 12 år så var mormor och jag ute och gick tillsammans varje kväll efter middagen och ibland så ville Emma också följa med vilket hon så gärna fick men dom gångerna så tog det alltid väldigt lång tid (läs minst dubblet) att gå kvällspromenaden för Emma skulle plocka med sig Lupiner hem helst skulle hon haft en hink med sig och plockat dom i, och det fanns oerhört många Lupiner på vägen runt. När jag frågade varför hon absolut skulle plocka dom där lusiga ogräsblommorna så svarade hon lite stött: dom är ju så vackra mamma, tycker du verkligen inte det???? Och när man tittar på blomman som sådan så har hon helt rätt, dom är vackra
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0