9 juni: Skitnatt -> ganska bra dag trots allt :)

Efter en riktigt jobbig natt som jag till största delen tillbringade vaken antingen vankandes runt runt i huset eller snurrandes som en ål, dock en stönade och jämarandes sådan, fick jag sovmorgon av min älskade man, men till hans stora lycka så hade även puppis bestämt sig för att sova länge idag :). Molly är lite rolig, dom här dagarna när det är som sämst med värken så vägrar hon lämna min sida utan stanna idoget kvar i sängen eller soffan hos mig och bär Tommy ut henne från sovrummet så lägger hon sig på en plats där hon har stenkoll på sovrumsdörren och minsta ljud hon hör från mig så sitter hon på vakt utanför dörren.

Min söta och "superfarliga" vakthund :) Visst är hon skräckinjagande? Hon är 20 cm hög och 25 cm lång men kan låta rätt så illa, dock inte skällande utan mest ylande :O
image description

Efter frukosten ringde jag min far och bad honom komma upp till båten och hjälpa till med att riva ut den superäckliga oranga mattan som satt på "hyllplanet" framför soffgruppen och istället lägga in grå matta där.
Raringen åkte före ner till verkstan medans puppis, molly och jag åkte ner till farmor för att hämta upp en vinkelslipmaskin och det fungerar inte att åka dit och sen få med sig puppis därifrån på en gång så det slutade med att både hon och molly blev kvar och hjälpte farmor vattna alla blommor och andra grönsaker som hon har planterade i olika krukor, och eftersom hon inte riktigt var klädd för vattenlek så blev det så att hon sprang omkring i trosor och t-shirt hela dagen, men det gjorde ju inte så mycket för det var jättevarmt och skönt :D
Väl uppe på verkstan en timme senare så hjälpte (läs bossade ;)) jag min snälla far med mattjobbet, men det blev verkligen hur snyggt som helst. Har inga kort idag men det kommer :D. Tack snälla pappa för hjälpen och tack snälla farmor för den spontana barnvakten och lördagsmiddagen.

Imorgon så åker raringen och jag till sthlm på en blixtvisit, för att handla hem det sista till båten så vi får ihop den (förhoppningsvis till midsommar men om inte annat till sem) och kan sjösätta snarast :), det ska bli så otroligt skönt att kunna åka hemifrån en helg bara så där, och eftersom det mestadels blir bilåkande imorgon så har vi bett Sara och Johan komma ut och ta hand om puppisen och molly :).

Puss & Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0